Brilliant Navigator - få insikter om kundernas beteende i realtid

Visste du att Brilliant Navigator har stöd för att mäta och erbjuda enkäter i era digitala kanaler som webb, chatt och app? Mätningarna sker i realtid och svaren syns i realtid.

Har era kunder samma behov nu som innan pandemin?

Glöm inte bort era digitala kanaler!

  • Visste du att vi kan mäta kundupplevelse i alla kontaktytor – inklusive era digitala kanaler som exempelvis chat, forum eller bara besök på er hemsida?

Vi ser siffror som tydligt pekar på att en stor del av era kunder försöker lösa sitt ärende på er hemsida innan de kontaktar er via mail eller telefon. Som kund förväntar man sig samma starka positiva upplevelse av företaget – oavsett kontaktyta. Just nu hör många av sig till oss och vill veta hur de ska samla in information om deras kunders beteende online.

Det finns olika typer av lösningar beroende på hur ni önskar presentera enkäten för era kunder, samt era tekniska förutsättningar. Självklart stöttar Brilliants tekniska projektledare i konfigureringen tillsammans med era kontaktpersoner på IT.

Så funkar det

Metod för inbäddad enkät (iframe)

Enkäten erbjuds i den digitala kanalen. Efter en bestämd trigger (till exempel avslutad interaktion eller efter viss tid på hemsida) så ges kunden möjlighet delta i enkäten som synliggörs.

Brilliants enkät bäddas in så att kunden fyller i svaren direkt i er digitala kanal Genomförs med hjälp av iframe.

  • A) Vid varje tillfälle kunden ska erbjudas delta i enkäten sker ett anrop från er till Brilliants webbservice för att hämta en unik länk tillbaka. Länken förbrukas efter att ha besvarats. Anrop sker från server side.
  • B) En statisk länk tillhandahålls utav Brilliant. Länken går att återanvända om och om igen. Viss anpassning av länken kan göras genom att addera ett dynamiskt suffix.
Brilliant Navigator

Så funkar det

Knapp eller hyperlänk

Kunden trycker på en knapp eller länk på hemsidan eller i appen som leder till enkäten i kundens webbläsare.

  • A) Vid varje tillfälle en kunden ska erbjudas delta i enkäten sker ett anrop från er till Brilliants webbservice för att hämta en unik länk tillbaka. Länken förbrukas efter att ha besvarats. Anrop sker från server side.
  • B) En statisk länk tillhandahålls utav Brilliant. Länken går att återanvända om och om igen. Viss anpassning av länken kan göras genom att addera ett dynamiskt suffix.
Navigator i mobilen

Enkelt för kunden

 

  • Efter en bestämd trigger (till exempel avslutad interaktion eller efter viss tid på hemsida) skickas en enkät till kund via e-post eller SMS.
  • Ni initierar enkäten genom ett anrop till Brilliants webbservice. Anrop sker från server side.
  • Klart!

Vill du veta mer?

Om du vill veta mer om hur din organisation kan nyttja Navigatorns fulla kraft , fyll i dina uppgifter så hör din kontaktperson av sig inom kort!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev