Blogg Okategoriserad

Red Pepper flakes by default or?

Av

Jag läste ett inlägg om en pizzabeställning som tog skruv.

Visst får du en bra känsla när du upplever service som är bra!? Men hur jobbar företagen med att nå det målet så ofta som möjligt?

Kan du bemöta alla kunder på samma sätt eller är det som med kvalitet subjektivt, det senare såklart. En av utmaningarna har varit att ha medarbetare som vill göra rätt saker, det är som att en del har en inre kompass som gör att de känner av vad som är rätt att göra, det sitter i deras DNA och de har viljan att göra det och resultaten blir oftast lysande. Men vi kan också bygga strukturer och skaffa oss verktyg för att hantera informationen som vi har till hands och agera på den. Konsekvensen, kunderna upplever i högre utsträckning att den som levererar servicen bryr sig. Organisationer som har insett detta och tar det hela vägen genom segmentering ut till kundsituationen är framtidens vinnare, läs gärna Don Peppers inlägg. Vilken stolthet tror du att det bygger hos medarbetaren som ”levererade en pizza”?

Har du kunder som är återkommande (eller borde vara det), kan du då svara på frågan vad har du lärt dig av kunderna som ”besökte” er idag och hur kan du dra fördel av det och leverera en fantastisk kundupplevelse vid nästa besök?

Förstår dina medarbetare vikten av vad de gör och att de inte bara ”levererar en pizza”?

Då vill jag gärna bli kund hos er!

Det är inte alltid enkelt men det är kul!

Dela inlägget

Smart och aktiverande plattform

Vill du veta mer om Brilliant och hur vi kan hjälpa er att stärka era kund- och medarbetarrelationer? Boka en demo med en av våra experter och få värdefulla insikter som är enkla att agera på.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev