Blogg

Brilliant Navigator får en ny kostym med förbättrade och nya funktioner

Av

Den 21 januari görs en större uppdatering för Brilliant Navigator med en rad förbättrade funktioner och en del nyheter. Läs vad Jonathan Axelsson affärsutvecklingschef inom Customer Experience har att berätta om detta:

Nu görs en större satsning på Brilliant Navigator, vad kan jag som användare förvänta mig?  

Det första är ett nytt utseende som innebär att det nu blir ännu enklare att hitta de funktioner och vyer som är relevanta för just din roll och verksamhet. Det är dock mer än det som syns “på ytan” som är nytt, eftersom vi också i och med denna lansering tar ett första kliv in i en ny teknisk lösning. Det kommer underlätta och ge en större flexibilitet i nästa steg, där vi fortsätter att förbättra vår UX-design, befintlig funktionalitet och såklart helt ny utveckling.

Innebär detta nya funktioner vi inte sett förut?  

Den största nyheten är den dashboard som ger en anpassad överblick för både chefer och medarbetare. Alla som loggar in kommer nu automatiskt ha denna vy som startsida för att i sitt dagliga arbete kunna agera på det som är mest relevant, både när det kommer till att se resultatet från kundernas upplevelse och deras kommentarer – som är minst lika viktiga.

Varför gör ni de här förändringarna?  

Många av de förbättringar vi nu genomför kommer från utvecklingsförslag från våra kunder – som tveklöst är våra viktigaste kravställare. Vi vill såklart erbjuda ett modernt och enkelt verktyg som stöttar de arbetssätt och de framgångsfaktorer som vi på Brilliant ser när det kommer till att förbättra kundupplevelsen.

Om jag idag har mina favoritgrafer och vyer – kommer jag kunna se dem i uppdaterade Brilliant Navigator också?  

Även om vi nu har en ny design, med en ny dashboard, så kommer alla kunder även framöver ha tillgång till samma funktioner och vyer som tidigare. Vi har varit måna om att inte ta bort funktioner eller vyer som vi vet är väldigt uppskattade och som vi i vår data ser används flitigt idag. Vi kommer såklart att se över all befintlig funktionalitet, utveckla och förbättra denna löpande.

Kommer det kosta något extra med dessa nya och uppdaterade funktioner?  

För alla våra befintliga kunder så ingår denna uppdatering utan någon extra kostnad. Vi tror på att utvecklas tillsammans med våra kunder och att genom samarbete skapa största möjliga värde.

Vad har varit mest givande med att utveckla Brilliant Navigator?  

Det absolut roligaste är att många av våra kunder varit så engagerade i utvecklingsprocessen. Vi har genomfört många kundtester i olika skeden, med olika bolag inom olika branscher såsom offentlig sektor, försäkring, bank och telekom. Denna feedback har varit ovärderlig för oss i utvecklingsteamet och i produktutvecklingen i stort.

Hur ser framtiden ut, kan vi förvänta oss fler uppdateringar och nya funktioner?  

Absolut, men först ska vi såklart följa upp att det vi redan lanserat bidrar till det värde vi hoppas på för våra kunder. Lyfter vi blicken så kommer vi även fokusera på hur vi kan utöka och förbättra stödet för både textanalys och fler typer av kundundersökningar i Brilliant Navigator framöver.

Tack Jonathan!

 

Dela inlägget

Use Brilliant Data

We give you data-driven actionable human insights, about the people that matter to you, so you can make decisions that improve your business.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev